Musik.

- FriZon / HipHop .

Jag och Andreas sitter och diskuterar musik från friZon , och det är bra musik ! Dom som verkligen vet vad det är dom snackar om , sen finns det ju riktigt kass musik där med ! Sånt lyssnar man bara inte på. =) Finns många bra textrader i många bra låtar .. Ska lägga in lite hade jag tänkt ! =) =)


Iltamaa Ft. Malin - Framtidsvisionen
"För jag sitter ner å tänker, på allting som har hänt, alla konsekvenser som jag tagit för mina små skämt. Hela livet, jag ångrar vissa val, för nu sitter jag i dvalan å andas mitt kval. Och allting som finns kvar, alla målen och drömmen, och min framtid, den sket sig så glöm den. Skulle orkat, skulle aldrig skolkat. Skulle börja jobba, pluggat, nobbat. Sprang iväg från bängen, men jag fick alltid lobben, syns i papprerna när jag sökte jobben.."

Ser tillbaka och tänker på det priset, som jag betalar för å va på detta viset. Alla chanserna man tappar, människor man sårar, förtroenden som ryker, sorgefyllda tårar.."



Tobbe - Pojken I Hörnet
"Flickvännen frågar, får höra en lögn "älskling, jag lovar, allting är lugnt". Klart som fan han inte vill att någon ska veta hur det egentligen står till. Känslor som rädsla å smärta, håller han för sig själv i sitt hjärta. Har lärt sig att ignorera, och visa känslor när ingen kan se han."

"Lilla killen, vilsen, ensam, känslan fick han att vänta på att bli hämtad. Mamma där hemma, han ville inte såra henne, och hans flickvän, han ville inte slå henne. Men allt blev fel, så snurrigt och sjukt, han orkar inte springa, faller blir tagen till slut. Inslängd i en bil, å han ser sin mammas ögon, han vill inte mer. En av ungarna som ni redan har glömt, pojken i hörnet som ni redan dömt. Hans mamma vaknar av att telefonen ringer,hennes pojke är häktad, för staten vinner. LVU, vad ska hon göra nu, ingen som kan ta hand om henne som förut. Och pojken sitter, han ser sitt slut, vill träffa sin brud, krama mamma. Men du, han får göra det när han kommer ut. Han får göra det när han kommer ut, om han kommer ut.."


Där var två låtar som har en bra text ! =) Det är alltid så kul å höra vad han säger om dom ! ^^
Även om jag kanske inte sagt det , så tycker jag han har bra saker att säga , IBLAND ! (A)

Comments

Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback