Mitt Liv.

Dröm bilen, Opel Kadett GSI.

Ni alla som har sett Hem dyra hem, en film som handlar om en kärring som säljer sin stora villa/slott till ett så högt pris att man tror huset är hur fint som hellst. Men det visar raka motsatsen när de ny inflyttade paret börjar leva där. Ena besväret efter det andra inträffar. Badkar som åker genom golv, en karl som sitter fast i en matta genom ett hål i golvet. OSV, jag kan skriva hur mkt som hellst om den filmen. Men nu var det inte den jag tänkte berätta om, utan om min bil, som inte liknar något annat än just Hem dyra hem.

När jag köpte bilen, kunde man inte annat än se att det var rost på den. Och inte så lite heller, sen att vajen till kopplingen var trasig. Men det var inte så svårt att byta den sa farsan och la ut pengarna på bilen! Snäll pappa tycker ni, jag tycker nått mer. =)
Efter det började det hända saker man bara sett på TV. När vajen var bytt började allt hända, alla varningslampor började lysa, och olje lampan blinkade i takt med musiken. Häftigt tycker ni, jag tycker nått värre. haha ^ Och inget gick det att göra åt det heller. Men det försvann av sig själv, men då började ju nästa fel i stället, bilen började gå ojämt på tomgången, så ja, jag hördes ju med hjälp av bilen. Sen helt plötsligt fick man alltid kabla igång den, inga batteri fanns det kvar i den. Men den laddade som den skulle och det var inge fel på batteriet enligt verkstäder som kollade de där. Men något var det, och vi hittade felet, efter flera veckor. ^ Sen en morgon kom jag ut, skulle iväg, då startade inte bilen, den slog inte ens. Så jag vart ju förbannad och ringde upp pappa, som kom och knuffa igång mig. Och så där fick vi hålla på tills pappa kom på att det kanske var startmoton det var fel på, så jag fick låna hans damsugar rör och slå igång bilen ^^ 
Sen hände det som var ännu jobbigare, jag skulle hjälpa Johanna och kabla igång henne. Så jag satt och tittade så hon inte skulle rulla in i mig, och helt plötsligt small det till under min huv, och kylaren pajade. =/ Jahapp, var bara åkte till skroten och köpa en ny, köpte en ny startmotor med på en gång =P
Åkte från jobbet igår, och kom till korsningen vid Ica,  jahapp tänkte jag, nu dör jag. Bilfan gasade av sig själv när jag tröck ner kopplingen för att växla. Så det höll på att bli två hjul i den svängen ^^ Sen var det bara åka in på parkeringen ställa biljäveln där å gå in. haha

Det var en historia om min bil, vet inte om jag vill eller vågar berätta så mkt mer, kanske finns en risk att man inte har nå folk med sig i den nå mer då ! ^^ haha
Trackback