Skriverier.

Kvinnor som hatar män.

Jag har funderat länge på varför det är okej för tjejer att slå killar, när inte killar få slå tjejer.

I Lördags när jag var i Linde på crusingen så stod vi utanför pizzerian, och jag vet att poliserna stod i gränden där och kollade på oss. Linda och Walter började bråka vilket inte är så ovanligt. Men en sak jag la märke till rejält var att när Linda slog Walter så gjorde inte snuten nått. Men när Walter puttade till åt Linda så åkte han in i ett metallstängsel fort som fan av 4 poliser.

Vad är det för diskrimenering? Jag anser att om en tjej slår en kille så får hon vara beredd på att det kan komma ett slag tillbaka. Men samhället vi lever i så är det inte tillåtet för en kille att slå en tjej, men en tjej får slå en kille! VARFÖR?

Vad har tjejer för rätt till det? Det finns ju tjejer som är bra mkt starkare än vissa killar. Om det nu är det de handlar om. Eller det kanske är just det att killar i allmänhet är större och starkare än oss tjejer. Skit samma, förbannad blir jag iaf!

Jag är tjej själv och tycker det är sjuukt hur det kan vara så.

Det finns ju kvinnor som lever gömda för att killarna har misshandlat dom, men finns det killar som lever gömda? Vad gör polisen om det kommer in en misshandlad kille, och han talar om att en tjej har slagit ner honom. Det skulle inte förvåna mig om dom ställde sig upp och skrattade åt honom och frågade; Kan du inte stå emot en tjejs slag?


Trött på detta sverige!


Comments

Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback