Skriverier.

Brudar Är Horor - Grabbar Är Kungar

I dag kan man inte älska någon av samma kön, man kan inte ha grönt hår eller hångla upp femton killar på en fest utan att folk ska ha åsikter. Människor är gjorda på det sättet att vi älskar att tycka och tänka om andra, medan vi egentligen kanske borde bry oss mer om oss själv än vad den där slampiga tjejen på högstadiet gjorde förra helgen? Låt henne för fan knulla tre killar varje helg, låt henne ha sitt gröna hår och låt henne kyssa sin bästa tjejkompis öppet på stan om hon känner för det.

Jag är en flicka. En tjej. En kvinna.
Dessa titlar berättar för mig precis hur jag ska vara, vad jag ska säga och hur jag ska ta mig an min roll. Jag ska le mycket. Vara söt och gärna lite rosa. Jag ska sova med händerna på täcket och inte låta dumma pojkar komma för nära.

Vad händer om jag vägrar?
Vad händer om jag vill att de där pojkarna ska komma farligt nära?
Vad händer om jag låter honom slita av mig mitt rosa nattlinne?
Är jag en hora då?

Jag blir trött på det här med att jag som tjej inte kan, inte ska vara, kåt. Om jag har sex med två olika killar, två helger i rad, så är jag stans madrass. Jag blir utnyttjad, säger de som säger att de vet.
Är det inte egentligen jag som ska veta sådant? Jag kände mig inte utnyttjad.
Han ville. Jag ville. Vi ville ha varandra den där natten. Bara just där och då.

Ingen blev utnyttjad.

Är det äckligt med tjejer som tar för sig?
Är det förbjudet för en tjej att vilja en ha en främlings händer på sin kropp?


- Du är bara ute efter bekräftelse! Särar för vem-fan-som-helst! Horjävel !!
Vad är grejen med sådana ord?
Varför skriker man så efter tjejen som hamnade i samma säng som killen i parallellklassen förra helgen?
Kan hon inte bara få vara ung och jävligt kåt?

Tanken har aldrig slagit er att hon kanske har ett sexuellt behov, hon också..

Precis som killen hon slet av kläderna?

Killen som var kung - Gjorde bruden till en Hora

Comments
ida säger:

det du skriver är bra ord. är man kåt så ska man få knulla.. att kalla en brud hora (en som inte är det) är det absolut värsta man kan säga ..

Postat: -




Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback