Filmer / Serier / TV.

The Vampire Diaries.

TV 6 börjar sända en utan dom bästa serierna jag har lagt märke till, den 14 Januari. Jag är inte så kräsen när det kommer till sånt, men denna kan jag bara inte få nog av. Såg dom tre första med svensk text, sen kunde jag inte hålla mig nå mer, så jag letade på en engelsk sida, där det bara var att se vidare. Den är helt otroligt bra.

Många säger att den är en kopia på Twilight, och helt ärligt, böckerna som serien är baserade på skrev i början på 90-talet. Vilket bevisar att Twilight-serien är en kopia på denna serie. ;P 

Info om serien:  
Fyra månader efter den tragiska bilolyckan, vilken resulterade i deras föräldrars död, försöker 17-åriga Elena Gilbert (Nina Dobrev) och hennes 15-åriga bror Jeremy (Steven R. McQueen) fortfarande klara sig igenom sorgen och gå vidare med sina liv. Elena har alltid varit drömstudenten; vacker, populär och involverad i både skola och vänner, men nu får hon allt svårare att gömma sin sorgsenhet för resten av världen. När skolåret börjar så finner sig Elena och hennes vänner allt mer fascinerade av en ny vacker och mystisk student, Stefan Salvatore (Paul Wesley). Stefan och Elena dras genast till varandra och Elena vet inte att Stefan är en flera århundraden gammal vampyr som kämpar för att leva ett naturligt och fredligt liv, samtidigt som hans bror Damon (Ian Somerhalder) är förkroppsligandet av våld och vampyrer. Nu är dessa två bröder, en god och en ond, i strid för att vinna Elenas själ, tillsammans med alla hennes vänner och resten av invånarna i småstaden Mystic Falls, Virginia.


 


Comments

Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback