Filmer / Serier / TV.

I skuggan av värmen.

Handling:
Eva (Malin Crépin) arbetar som väktare och lyckas skickligt dölja sitt heroinmissbruk. Hon lever själv tillsammans med sin schäfer och när hon inte jobbar tänder hon av. På så sätt får hon livet att fungera. En dag möter hon polisen Erik (Joel Kinnaman), hennes liv rörs om och missbruket blir svårare och svårare att dölja. Dessutom har hon ett förflutet som jagar henne, bästa väninnan från förr lever i ett stormigt förhållande, men passar hon in i Evas nya liv, eller är det Erik som inte passar in?

Personligt tyckande:
Jag gillade verkligen filmen. Det var en film som vilken människa som hellst skulle kunna ha haft som sitt eget liv. Det var en film som verkligen berörde. :) Men, direkt jag såg hon Malin som spelar Eva, så tänkte jag på Johanna Sällström. Hon hade kunna spela den där rollen mkt bättre. :)

Men filmen var helt kanon, och den får lätt godkänt. :)


Comments
Ulrika säger:

Hej

Var länge sen jag kollade in på din blogg... Den är kanon och så fina bilder. Tror jag ska boka en fotokurs av dig :) Den här filmen lät bra. Går den på bio nu eller kan man hyra ?

Ses på måndag !!

Postat: -




Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback