Skriverier.

Linnea blev våldtagen.

Och folk började att frysa ut henne! Ibland funderar jag hur vissa är funtade. Jag förstår ju om föräldrarna till denna pojke inte vill tro på det, men att en hel by vänder henne ryggen. Skolan vill inte ställa sig in i problemet, men det gjorde dom ju när dom sa så! Då valde dom ju hans sida, precis som alla andra gjorde!

Oskar som grabben kallas/heter våldtog Linnea inne på handikapps toaletten på deras skola i Örnsköldsvik. Hon sa nej flera gånger har pojken berättat i ett polisförhör, där han även erkänner våldtäkten.

Varför ska vi ha den där bilden om hur en våldtäktman ska vara, varför kan det inte vara en helt vanlig kille, en som kanske är lite mer populär än andra, han som kanske ser lite snyggare ut än andra. VARFÖR? För uppenbarligen är det där problemet ligger.
Många av alla saker som finns skrivet på nätet om detta, är typ att han ser för bra ut för att behöva våldta och han skulle aldrig göra en sån sak, han är för snäll!

Men nu har han gjort det och han har erkännt!

På skolavslutningen togs han emot med jubel och öppna armar. Sen våldtog han en tjej till, Jennifer. Och även den våldtäkten blev han dömd för.

Egentligen vill jag veta hur alla som har skrivit taskiga saker om Linnea på nätet, mår! Dommen har ju liksom fallit. Och som vanligt är det ANONYMA små fittor som ska sitta och öppna sina munnar, fan om man har något att säga, gör det då. Och stå för det sen! Finns det folk som vågar stå för det? Vågar dom ta parti för en våldtäktsman, och visa vem det är!

Igår i programmet som tog upp detta fall, så träffade dom en tjej som hade setat på Bilddagboken och skrivit kränkande saker om Linnea. Och reporten frågade varför hon hade gjort det. Och svaret som oftast är detsamma, blev typ. - Ja, jag vet inte. Jag har ju inte med saken att göra egentligen.

Nej, men va fan öppnade du käften för från början?

Fan, ibland önskade man att man kunde få dela ut lite slag till sånna som verkligen skulle behöva dom!

Läs detta inlägg oxå! Riiiktigt bra skrivet!


Comments
Aileen!<3 säger:

varför gör dem så???:(

Postat: - URL/Blogg: http://aileenalami.blogg.se/



Nathalie säger:

Riktigt bra inlägg, verkligen.

Skrev ett inlägg om allt detta med.



Vart så arg igår, visste inte vart jag skulle ta vägen.

Läs gärna mitt inlägg och skriv ner dina tankar.



Ha en bra kväll.

Postat: - URL/Blogg: http://nathaliestankar.bloggproffs.se



Nathalie säger:

Kan hålla med lite.

Finns bättre straff än döden för dem.

Postat: - URL/Blogg: http://nathaliestankar.bloggproffs.se



Magnus Sam säger:

Hur FAN kan man skydda en våldtäktsman? hur kan detta gå till så här??? asså jag förstår inte! HAN ERKÄNDE BLEV FÄLLD etc.

sexuallbrottslingar är så små patetiska människor! DOM ÄCKLAR MIG! usch bort!

stackars tös:( skulle vilja göra något för henne. jag känner frustration. Inavlade inskrängta bybor asså, det liknar 1800talet. Man skulle våldtagit honom med ett basebollträ i ändan, filmat och laddat upp på nätet det hade han gillat tror jag :@

Postat: -



Nathalie säger:

Ja det håller jag med om.

Han är straffad, dock för lindringt.

Om jag minns rätt fick han samhällstjänst för första och 4 månader sluten ungdomsvård för den andra.

ALLDELES FÖR SVAGT ! ! !



Samhället borde straffas men hur?

Postat: - URL/Blogg: http://nathaliestankar.bloggproffs.se



Nathalie säger:

Nej det är ju det.

Postat: - URL/Blogg: http://nathaliestankar.bloggproffs.se




Vad heter du?:

Din mail adress: (publiceras ej)

Din URL/Blogg:

Din kommentar:




Trackback